A gyakorlat célja
Beszélgetés a dühről, a dühkifejezés különböző módjairól, stratégiák kialakítása az építő düh kifejezésére
Ajánlott célcsoport
- 12+ korosztály, lányok és fiúk
Időtartam
- 20 perc
Eszközök, igények
- tábla / whiteboard
A résztvevők a körben ülve alkossanak párokat a mellettük ülőkkel. Mindketten idézzenek fel az életükből dühítő eseményeket, és osszák meg a másikkal, hogy hogyan szokták kifejezni ki a dühüket.
Eközben a facilitátorok írják fel a táblára az ÉPÍTŐ DÜH és ROMBOLÓ DÜH kifejezéseket.
Miután a pár mindkét tagja végzett az élményének elmesélésével, kérdezzék meg a csoportot, hogy mi a különbség az építő és a romboló düh között?
Majd gyűjtsenek példákat, és közösen döntsék el, hogy az adott dolog inkább építő vagy inkább romboló. Ha nem mindenki ért egyet, akkor a beszélgetésben érdemes kitérni arra, hogy az adott dühkifejezéssel ártanak-e maguknak vagy másoknak. A bántalmazó dühe mindenképp a romboló kategóriába kerüljön fel.
További kérdések a beszélgetéshez:
Van különbség a fiúk és a lányok dühe között?
Mit gondoltok, ugyanúgy reagál a fiúk és a lányok környezete, ha kifejezik, hogy dühösek?