Panasztétel

Az alapvető jogok biztosáról szóló 2011. évi CXI. törvény (Ajbt) 18. §-a alapján az alapvető jogok biztosához bárki fordulhat, ha megítélése szerint valamely hatóság, például:

  • közigazgatási szerv,
  • helyi önkormányzat,
  • nemzetiségi önkormányzat,
  • kötelező tagság alapján működő köztestület,
  • a Magyar Honvédség,
  • rendvédelmi szerv,
  • közigazgatási jogkörben eljáró egyéb szerv e jogkörében,
  • nyomozó hatóság vagy az ügyészség nyomozást végző szerve,
  • közjegyző,
  • törvényszéki végrehajtó,
  • önálló bírósági végrehajtó vagy
  • közszolgáltatást végző szerv

tevékenysége vagy mulasztása a beadványt tevő személy alapvető jogát sérti vagy annak közvetlen veszélyével jár, feltéve, hogy a rendelkezésre álló közigazgatási jogorvoslati lehetőségeket – ide nem értve a közigazgatási határozat bírósági felülvizsgálatát – már kimerítette, vagy jogorvoslati lehetőség nincs számára biztosítva.

A panasz benyújtásának módja:

A beadvány és a biztos eljárása illetékmentes. Az állampolgárok panaszaikat írásban és szóban személyesen nyújthatják be. A kérelemhez célszerű csatolni az ügyben eddig keletkezett és az elbíráláshoz szükséges iratok másolatát.

Emailben a panasz@ajbh.hu
címen lehet panaszt tenni.

A válaszadás alapvetően hagyományos módon, postai úton történik. Az érdemi intézkedés érdekében fel kell tüntetni az állandó lakcímet, illetve postai levelezési címet a beadványban megadni. Ha a beadványt benyújtó személy kéri, kilétét a biztos nem fedheti fel.

Postai levélben a következő címre lehet küldeni:

Alapvető Jogok Biztosának Hivatala, 1387 Budapest Pf. 40.

Személyesen előzetes bejelentkezéssl lehet panaszt tenni a  06-1-798-3686 telefonszámon, vagy a https://www.ajbh.hu/panasz-benyujtasa honlapon elektronikus időpontfoglalás útján.